Jeg har fått en regning, purring, inkassovarsel, beskjed om forliksklage eller varsel om stevning.
Hva gjør jeg og hvem kan jeg kontakte?
Kontaktpunkt vedrørende kontingent og utestående (meglere): kasserer@neskollen.no
Info om pliktig kontingent og medlemskap i Velforeningen – last ned filen nedenfor, for alle detaljer vedrørende kontingent. Her beskrives også hvorfor man må være medlem.
Det er pliktig medlemskap i velforeningen. Ref. pliktig_medlemskap
Hvordan blir man da medlem? Det enkleste er å sende en e-post til kasserer@neskollen.no men dersom ikke man gjør det så oppdateres eierskiftet automatisk etter noen måneder da vi forholder oss til Norsk eiendomsregister.
Vi bruker Kravia og sender alle saker rutinemessig til de for oppfølging.
Dersom du vært i kontakt med Velforeningen på e-post, fører IKKE det til at du får tilsendt elektronisk faktura. For å få elektronisk faktura må du registrere deg og samtykke til elektrisk faktura/ registrering.
Kontingent sendes ut etter årsmøtet på våren iht vedtektene. Kontingent deles ikke opp. Det er fordyrende og er vedtatt av årsmøtet at vi ikke deler opp kontingenten. Bolig skal selges uten heftelser. Er kontingent sendt ut før overtakelse anbefaler vi at selger betaler kontingent og blir enig med kjøper om denne skal dekke deler av kontingenten. Dette håndteres av megler og oppgjørs kontor hos megler. Velforeningen vil kreve inn kontingent av den til enhver tid som eier boligen. Selges bolig med heftelse (ubetalt kontingent) så vil vi vise til at bolig alltid skal selges uten heftelser. Dette vet alle meglere godt.
Personvernforordningen er vedtatt i Norge og trådde i kraft i sommer. Forordningen regulerer hvordan personopplysninger skal behandles. Neskollen Velforening innhenter navn på eier av eiendommen gjennom åpne kilder. Vi og våre samarbeidspartnere behandler og oppbevarer kontaktinformasjonen på en sikker måte. Neskollen Velforening sletter informasjonen når det ikke lenger er behov for den.